خانه => آموزش طراحی سایت => ۱۵ نکته براي افزايش محبوبيت در شبکه‌هاي اجتماعي
به کانال تلگرام سایت ساز بروز بپیوندید

۱۵ نکته براي افزايش محبوبيت در شبکه‌هاي اجتماعي

۱- يک صفحه اختصاصي براي وب سايت خود ايجاد کنيد
براي حضور در شبکه‌هاي اجتماعي از پروفايل شخصي استفاده نکنيد، برخي افراد با اين تصور که پروفايل شخصي را مي‌توان سريع‌تر رشد داد با اين ديدگاه که ديگران را به ليست دوستان خود اضافه مي‌کنند از پروفايل شخصي بانام کسب و کارشان براي فعاليت در شبکه اجتماعي مي‌کنند، بهتر است از يک صفحه اختصاصي که امکان پسنديده شدن را داشته باشد استفاده کنيد. پروفايل‌هاي شخصي محدوديت‌هايي دارند که ممکن است در آينده براي شما مشکلاتي را ايجاد کنند مانند محدوديت تعداد دوستان در برخي شبکه‌هاي اجتماعي! اگر هدفتان بزرگ است و تمايل به راه‌اندازي يک صفحه با محبوبيت بالا راداريد بهترين روش ايجاد يک صفحه تجاري اختصاصي است.

۲- عکس پروفايل و کاور زيبا طراحي کنيد
در هنگام طراحي صفحه تجاري در شبکه‌هاي اجتماعي به دو قسمت عکس پروفايل و کاور اهميت زيادي بدهيد، شما با اين دو عکس در دنياي اجتماعي مطرح مي‌شويد و آن‌ها نشان‌دهنده شخصيت و برند شما هستند. سعي کنيد برند خود را در عکس پروفايل نمايش دهيد و در عکس کاور خدماتي را که ارائه مي‌دهيد را معرفي کنيد و مواردي را بنويسيد که افراد را ترغيب به لايک و دنبال کردن شبکه شما نمايد.

۳- اطلاعات بخش درباره ما را تکميل کنيد
هر صفحه تجاري داراي بخشي بانام درباره ما است که مي‌توانيد در آن بخش اطلاعات مربوط به کسب و کارتان و همچنين خدماتي که ارائه مي‌دهيد را درج نماييد. حتماً در اين قيمت اطلاعات تماس و همچنين وب سايت خودتان را اضافه نماييد، اين موضوع باعث مي‌شود به صفحه خود اعتبار بدهيد و تماس مخاطب با خودتان را نيز ساده‌تر کنيد.

۴- مطالب مفيد و منظم منتشر کنيد
پس از ايجاد يک صفحه تجاري بروز نگه‌داشتن آن مهم‌ترين کاري است که بايد انجام دهيد، با انتشار مطالب مفيد و کاربردي در زمينه تخصصي خودتان با مخاطبين در ارتباط باشيد و سعي کنيد از انتشار پياپي مطالب تبليغاتي خودداري کنيد، با انتشار مطالب صوتي و تصويري مي‌توانيد ارتباط بهتري با مخاطب برقرار کنيد.

۵- فرهنگ شبکه‌هاي اجتماعي را رعايت کنيد
شبکه‌هاي اجتماعي داراي محيط دوستانه است و افراد براي برقراري ارتباط با يکديگر و اطلاع از وضعيت دوستان خود و يا سرگرمي و گذراندن وقت به آن مراجعه مي‌کنند، اگر مي‌خواهيد به نتايج خوب برسيد حتماً براساس همين شرايط با مخاطبين ارتباط برقرار کنيد، سعي کنيد خيلي راحت و دوستانه مطالب خودتان را بنويسيد و پيوسته با انتشار لينک‌هاي مختلف افراد را ترغيب به کليک و خارج شدن از شبکه‌هاي اجتماعي نکنيد.

۶- به نظر مخاطبين احترام بگذاريد
هر شخصي که براي مطالب شما نظري درج مي‌کند براي آن وقت گذاشته است و شما بايد براي آن شخص احترام قائل باشيد، بهتر است تا مي‌توانيد پاسخ نظرات را بدهيد؛ البته خيلي از نظرات جهت تشکر و انرژي دادن به نويسنده درج مي‌شود و نيازي به پاسخ ندارد، اما اگر سوالي پرسيده شد سعي کنيد آن را بي‌پاسخ نگذاريد.

۷- از وب سايت خود به صفحات شبکه‌هاي اجتماعي لينک بدهيد
خيلي از افراد علاقه‌مند به مطالب وب سايت شما هستند اما نمي‌دانند که شما در شبکه‌هاي اجتماعي نيز فعال هستيد، حتماً از وب سايت خود به صفحات شبکه اجتماعي خودتان لينک بدهيد و صفحات خود را به مخاطبين وب سايتتان معرفي کنيد و از آن‌ها بخواهيد که شمارا در شبکه‌هاي اجتماعي دنبال کنند.

۸- براي افراد دنبال کننده شبکه‌هاي اجتماعي تفاوت قائل شويد
مي‌توانيد برخي مطالب را فقط در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کنيد، مطالب کوتاه و خواندني را به شکل يک مطلب کوتاه قرار دهيد و در وب سايتتان آن‌ها را قرار ندهيد، حتماً به اين موضوع اشاره کنيد که برخي از مطالب فقط در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شوند و در سايت قرار نخواهند گرفت. اين موضوع کاربران سايت را به دنبال کردن شما در شبکه‌هاي اجتماعي ترغيب مي‌کند.

۹- اتصال شبکه‌هاي اجتماعي به يکديگر
شايد ندانيد که اکثر شبکه‌هاي اجتماعي قابليت اتصال به يکديگر رادارند، به‌عنوان مثال شما مي‌توانيد شبکه اجتماعي فيس بوک ، توييتر ، اينستاگرام را به هم متصل کنيد و با انتشار يک مطلب در اينستاگرام اين مطالب به‌صورت اتوماتيک در دو شبکه ديگر قرار گيرد، موضوع جالب اين است که مطالب طوري منتشر مي‌شوند که مشخص مي‌گردد از طريق شبکه‌هاي ديگر انتشار يافته‌اند و همين موضوع باعث مي‌شود که مخاطبين بتوانند شمارا در شبکه‌هاي ديگر نيز بيايند و در آنجا نيز شمارا دنبال کنند.

۱۰- از سيستم‌هاي انتشار اتوماتيک استفاده نکنيد
سايت‌هاي زيادي هستند که با استفاده از فيد RSS سايت مطالب وب سايت شمارا به‌صورت اتوماتيک پس از انتشار در شبکه‌هاي اجتماعي نيز منتشر مي‌کنند، شايد در ابتدا به نظر خوب برسد و کار شمارا به‌عنوان مدير وب سايت راحت کند، اما پس از مدتي صفحه شما در شبکه‌هاي اجتماعي تبديل به يک صفحه پر از لينک‌هاي زشت و نامفهوم مي‌شود و تعداد زيادي از مخاطبين دنبال کردن صفحه شمارا متوقف مي‌کنند.

۱۱- تشويق کاربران در ايميل‌هاي خبرنامه
اگر در وب سايت خودتان خبرنامه داريد و به‌طور پيوسته براي آن‌ها آخرين مطالب خودتان را منتشر مي‌کنيد، آن‌ها را تشويق به دنبال کردن شما در شبکه‌هاي اجتماعي کنيد. در اين بخش هم مي‌توانيد با پيشنهاد انتشار مطالب خاص فقط در شبکه‌هاي اجتماعي، کاربران را تشويق به دنبال کردن صفحات خودتان کنيد.

۱۲- استفاده از انتشار اتوماتيک مطالب در آينده
جديداً شبکه‌هاي اجتماعي امکاني را فراهم کرده‌اند که شما مي‌توانيد با استفاده از آن‌يک مطلب رو کامل آماده کنيد و در هنگام انتشار براي آن تاريخ و زماني در آينده را تعيين کنيد تا آن مطلب دقيقاً در همان زمان به‌صورت اتوماتيک منتشر شود. با استفاده از اين امکان شما مي‌توانيد يک روز در هفته و درزماني کمتر از يک ساعت براي کل روزهاي هفته آينده مطلب قرار داده و تاريخ انتشار تعيين کنيد و صفحات شما هرروز به‌صورت اتوماتيک بروز رساني شود.

۱۳- استفاده از هشتگ ها
شما مي‌توانيد در هنگام انتشار مطالب خود در شبکه‌هاي اجتماعي آن‌ها را با کلمات کليدي مربوط به محتواي مطلب تگ کنيد، همچنين مي‌توانيد کلمات داخل يک متن را نيز با قرار دادن “#” قبل از کلمات به تگ تبديل کنيد. اين موضوع باعث مي‌گردد که افراد ديگر با جستجوي آن کلمات در شبکه‌هاي اجتماعي مطالب شمارا پيدا کنند و محبوبيت مطالب تان افزايش مي‌يابد.

۱۴- دعوت کردن دوستان خودتان در شبکه‌هاي اجتماعي
اگر يک صفحه تجاري ساخته‌ايد، حتماً يک پروفايل شخصي هم داريد و در پروفايلتان دوستان شما نيز در ليست دوستان حضور دارند، اگر با حساب کاربري خودتان وارد صفحه تجاري‌تان شويد، با قسمتي مواجه مي‌شويد بانام دعوت از دوستان که به شما اين امکان را مي‌دهد با فرستادن دعوت‌نامه به دوستان خودتان از آن‌ها بخواهيد صفحه شمارا دنبال کنند.

۱۵- تبليغات در شبکه‌هاي اجتماعي
تبليغات در شبکه‌هاي اجتماعي به دو صورت ممکن است، در حالت اول شما با پرداخت مبلغ به‌طور مستقيم در بخش تبليغات شبکه اجتماعي موردنظرتان مي‌توانيد به نمايش بيشتر صفحات خود در آن شبکه اجتماعي بپردازيد که با توجه به پرداخت ارزي و دردسرهاي آن کمي سخت به نظر مي‌رسد، اما در حالت دوم شما مي‌توانيد صفحاتي را که در آن شبکه اجتماعي حضور دارند و به حوزه کاري شما مربوط مي‌شوند را بيابيد و سپس با برقراري ارتباط با مديران آن صفحات و پرداخت مبلغ مربوطه، از آن‌ها بخواهيد تا صفحه شمارا به مخاطبين خود پيشنهاد دهند. خيلي از مواقع افراد زيادي هستند که اين کار را بدون هزينه براي شما انجام مي‌دهند.

 

 

موفق و پیروز باشید.

سایت ساز بروز – با تیم ما به روز باشید…

 

درباره ی مدیر سایت

* تیم سایت ساز بروز مفتخر است در زمینه ی ساخت سایت ، وبلاگ و فروشگاه اینترنتی شما عزیزان را یاری رساند و نیز میتوانید در صورت نیاز با تیم ما در این زمینه مشاوره نیز داشته باشید. * سفارش اپلیکیشن اندروید متصل به سایتتان را از طریق (منوی مشکی بالا --> سایر امکانات --> دانلود اپلیکیشن اندروید سایت ساز بروز --> سفارش ساخت اپلیکیشن سایت خود) به ما بسپارید.

مطلب پیشنهادی

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس پس از مدتی که سایتتان را مدیریت کردید متوجه افزایش ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت ساز بروز را دوست دارم